fredag 16. januar 2009

Å slutte, det er lett

Jeg kjenner mange som sliter med å slutte med røyk og snus. Jeg har nå vært snusfri siden 2. januar. Det er kjempelett. Det er faktisk helt uproblematisk å ikke bruke de vanlige dosene med snus.

Jeg var storforbruker av General i mange, mange år. Jeg brukte over èn boks hver dag. På dagtid brukte jeg porsjonssnus, og på ettermiddag- og kveldstid ekte varer. Derfor var jeg litt spent på om dette ville bli vanskelig. Det har gått overraskende lett.

Jeg er litt stolt. Det er skjønt å vite at jeg gjennom snusstoppen bidrar til at Kristin Halvorsen får inn litt mindre avgiftspenger. På dette området gjør jeg mitt ytterste for at Halvorsen skal få mindre penger å bruke på U-hjelp, landbruksstøtte, pressestøtte og mange andre skattefinansierte ordninger som vi har i Norge. Jo mindre penger Kristin Halvorsen rår over, jo friere blir velferdssamfunnet. Et fritt samfunn er et godt samfunn!

Jeg begynner igjen til høsten dersom det blir regjeringsskifte. Et regjeringsskifte kan bety lavere tobakksavgift.

Ingen kommentarer: