onsdag 7. januar 2009

”Randi” har en fantastisk stemme

Jeg kjenner ikke ”Randi”, men har snakket med henne to ganger på telefonen. Begge gangene har jeg gjort korte intervju for Liberaleren angående forbudet på kjøp av sex, en lov som begynte å gjelde fra 1. januar 2009. Vår siste samtale hadde vi sent i går kveld. Hun har foreløpig ikke merket forbudet som Stortinget har vedtatt.

Til tross for uværet som traff Magerøya i dag, har jeg tenkt på stemmen som jeg har valgt å kalle ”Randi”. Fyttirakkern for en sexy stemme hun har. Hun underbygger det jeg har påstått i mange år, nemlig at folk fra østlandet høres mye bedre ut enn det vi i nord gjør. Vår dialekt er kald og spiss i kantene. Dialekten inneholder mye bannskap eller ord som søringer regner som banneord. Østlendinger har en glatt, litt lay-back tone i språket. Jeg kan ikke noe for at jeg liker lyden av personer fra Østlandet.

Hører du en dame med en annerledes, men flott dialekt i radioreklamer i nord de neste dagene, kan det være jeg som leier stemmen til ”Randi”.

1 kommentar:

Vero sa...

Hehe, ja det er sant det, hvilken dialekt man har, har faktisk utrolig mye å si.