onsdag 28. januar 2009

Bønna, du er stygg

Jeg har nettopp sjekket innboksen for siste gang i kveld. Black Russian var i glasset, og jeg ante fred og ingen fare. Helt til ”Bønna, du er stygg” ramlet inn i Microsoft Outlook. Jeg bannet og regner med det var noen lesere av Liberaleren som reagerte på noe. Jeg får nemlig ofte post fra personer som hater at jeg forsvarer full ytringsfrihet og fulle eiendomsrettigheter. Jeg tok en liten slurk av glasset, før jeg åpnet e-posten.

E-posten var sendt av en gammel kjenning. Mannen mente jeg var stygg mot Kristina Hansen, ordføreren i Nordkapp. Jeg pustet lettet ut. Jeg fikk først et inntrykk av at personen mente jeg var stygg. Det er jo bortimot umulig. Feit og lite hår ja, men stygg? :)

Nei min kompis. Jeg er ikke stygg mot Kristina Hansen. Ingen ting av det jeg har skrevet er en forbrytelse mot Kristina Hansen. Ja jeg er irritert på henne, men jeg er irritert fordi hun bryter en avtale som i utgangspunktet ikke er altfor god for Høyre og Fremskrittspartiet. Kristina bør ta vare på høyre- og fremskrittspartipolitikere som venner, men hun gjorde det motsatte da hun gikk imot at Bjørn Ronald Olsen skulle få lede Nordkapp og Porsanger Havn IKS. Tore Fosse hadde vært ordfører om ikke Kristina Hansen hadde fått støtte av Høyre og FrP. Dessuten forsvarer jeg, i denne saken, kun vedtak fra møter jeg har vært på i regi av Høyre.

Kompis, jeg har ingen verv i Høyre og trenger ikke å tenke taktisk i forhold til egen posisjon. Lokalpolitikk er jeg i utgangspunktet ferdig med, helt til nominasjonsprosessen i 2011. Da gjør jeg en ny vurdering, slik jeg gjør foran hvert valg. For øvrig er det å skrive i bloggen morsommere enn å sitte i kommunestyret. I kommunestyret er det ingen som kaller deg stygg, men det er det mulig å oppleve via internett. Fascinerende!

Kompis, som Høyre-mann bør du respektere ytringsfriheten. Også når det kommer ytringer som du er dypt uenig i.

3 kommentarer:

Anonym sa...

antar at "kompis" var sosialist av værste sort :D eller kamerater som de sier i de kretser

hilsen den unge blå

Solvik sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Solvik sa...

Nei, e-posten var ikke fra kretsen til Kristina.
Den ble sendt av en Høyre-mann, noe som beviser at en del personer i lokalforeningen ikke har forstått avtalen som partiene inngikk. Personen tar også rimelig lett på ytringsfriheten.