lørdag 7. februar 2009

Ulf Syversen reagerer mot Solviks handling

Ulf Syversen, tidligere ordfører i Nordkapp, reagerer på at unge Solvik har meldt seg inn i gruppen ”Ja til utdeling av gratis heroin” på Facebook.com. Hans kommentar er at dette er ulikt meg. Det er sant, men det er en sak jeg har tenkt på i flere år.

At Syversen reagerer, er positivt. Det betyr at han har oppfattet at jeg nesten for enhver pris vil redusere kostnadene for skattebetalerne, og at jeg ønsker et liten stat med stor frihet og masse ansvar for borgerne.

Jeg har blitt tilhenger av denne behandlingsmetoden, fordi det kan hjelpe mennesker som lever uverdige liv i dag. Det er faktisk å hjelpe personer som ligger for døden. Det kan ikke forsvares i liberalismen, men mange liberalister har hjertet på rett plass. At erfaringene fra Sveits, Nederland, Tyskland og Canada er ganske entydige, er kun positivt.

Forslaget medfører noen ulemper og noen fordeler. Denne gangen veide fordelene tyngst for meg. Derfor har jeg blitt tilhenger av forslaget som Lars Henrik Michelsen fremmet for noen år siden.

Som vanlig er jeg veldig uenig med Høyre i narkotikaspørsmål.

Ingen kommentarer: