onsdag 29. oktober 2008

Tore Fosse, her er avtalen

Ettersom rådmannen indirekte skryter av Fremskrittspartiet og Høyre i notatet han har sendt ut, har jeg lyst å minne om den politiske avtalen mellom Arbeiderpartiet, Høyre og Fremskrittspartiet, en avtale som ble undertegnet foran konstitueringen i fjor. Avtalen har vært død i ett år, men ingen i storkoalisjonen innrømmer dødsbudskapet, til tross for at flertallet bryter punkt etter punkt i avtalen.

Hadde jeg vært SVer (gud forbyr), ville jeg brukt avtalen helt rått i det politiske spillet. Derfor linker jeg opp avtalen direkte til Tore Fosse.

Hvorfor dette rådet til SV?
Hvis SV bruker avtalen i det politiske spillet, kan det være en vekker for storkoalisjonen. En del av avtalen er god høyrepolitikk. Nordkapp vil tjene på en politisk kursendring.

1 kommentar:

Anonym sa...

Takk for tipset, Bønna.
Jeg har avtalen, og tar den faktisk frem i tunge stunder,-det hjelper...skulle bare ønske at de som har inngått den også hadde den,-men det kan vel ikke være tilfelle...