torsdag 23. oktober 2008

Stolt over meg selv

Har fått en e-post fra en politiker som var forbannet etter dagens kommunestyremøte. Jeg kunne føle sinnet mellom bokstavene. Ettersom jeg er rolig og avslappet skrev jeg selvfølgelig tilbake. Setningen var: Ikke bli sint. Du har lov å være frustrert, men ikke sint. Det er jo bare politikk.

Tiden har endret meg. Da jeg satt i kommunestyret var jeg som oftest flyforbanna etter møtene, mest fordi flertallet av politikerne ikke skjønte at sosialdemokratiet ikke fungerer godt. Så jeg forstår godt politikere som er sint, men spesielt lurt er det ikke. Skal en være sint etter hvert møte, da blir perioden svært lang.

PS: Det var ikke Marita som sendte e-posten, selv om jeg har en mistanke om at også hun er kraftig irritert.

Politikk er artig og kan være veldig lærerikt. De som sitter i Nordkapp kommunestyre bør jobbe hardt og nyte perioden, selv om utfordringene for kommunen er store.

Ingen kommentarer: