søndag 12. oktober 2008

Det gode valget

Jeg hadde dusjet, barbert meg, tatt meg en Black Russia. Kun jakken og skoene var igjen før jeg skulle labbe ned til Nøden Pub. Så ringte telefonen og jeg fikk spørsmålet om jeg kunne gjøre noen en tjeneste. Jeg sa ja, og Nøden-turen ble kansellert.

Dæven, det er jeg glad for i dag. Ryktene forteller om masse slåsskamper på Nøden i går. Politiet og sykebilen kom.

Det er så lite bråk i Honningsvåg til vanlig, at jeg antar dette blir en sak i media i løpet av mandagen. Både Finnmark Dagblad og Radio Nordkapp kommer sikkert til å dekke saken. Jeg håper ikke de forskjellige aktørene gir alle russerne skylden for bråket. Husk, det finnes idiotiske russere på samme måte som det finnes idiotiske nordmenn. Det betyr likevel ikke at alle russere er banditter. Alle menneskene er forskjellige, og den kollektivistiske tankegangen bør være død.

Ingen kommentarer: