fredag 3. oktober 2008

Palin v Biden

Hvis jeg forsover meg kraftig til jobb i morgen, kommer jeg til å ringe VamPus på telefonnummer xxxxxxxx. Jeg kommer til å gi henne noen nordnorske gloser som hun sent vil glemme. Det er hennes feil at jeg skal se visepresidentkandidatdebatten mellom Palin og Biden i natt. Trond Giske bør egentlig forby vampuser. Hun kan bety samfunnsøkonomiske kostnader dersom jeg forsover meg.

Jeg fulgte presidentkandidatdebatten mellom John McCain og Barack Obama forrige helg. Den var helt ok. Jeg er mest enig med McCain som vil stramme inn på det skattefinansierte forbruket i USA. Han irriterte meg likevel med å gjenta gang etter gang at han hadde erfaring, og at velgerne visste hva han stod for. John McCain er ingen gud, slik han prøvde å fremstille seg selv. Han er en politiker som har tro på en effektiv stat og frihet til borgerne. Han får lokale høyrepolitikere i Nordkapp til å fremstå som medlem av partiet Rødt. Det sier egentlig mest om de lokale heltene.

Gudinnetankene slipper jeg å irritere meg over i natt. Sarah Palin har minimal nasjonal erfaring, og det er noe av det jeg synes er spennende med kandidaten. For øvrig anbefaler jeg PalinPower, altså VamPus i rosa.

For mer informasjon om amerikansk politikk, besøk Monticello Society.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg syntes Mc Cain får Høybråten til å se ut som en verdi liberaler.

Solvik sa...

Hei Trond, Det republikanske partiets kandidater i presidentvalgene er ofte ikke de personene vi liberale/liberalister i Norge ønsker. Jeg er ikke spesielt glad i John McCain, men hans økonomiske politikk, hans grensesetting er bedre enn det Barack Obama står for. Jeg synes McCain tapte debatten mot Obama, men er overrasket over Sarah Palin. Jeg synes hun var god i natt. Det var noen tema og spørsmål hun unnvek, men er ikke det litt typiske politikere?

For øvrig er jeg på jobb til normal tid.