mandag 9. mars 2009

Saboterer byråkratene 17.maiarrangementet?

Er kommunens byråkrater egentlig liberalister som hater nasjonalisme og nasjonale strømninger i befolkningen? Jeg tror svaret på spørsmålet er nei, rett og slett fordi ingen i Nordkapp er like liberal som det jeg er. Likevel er jeg i tvil. Årsak: Nordkapp kommune har ikke fattet en beslutning om hvem som skal arrangere 17.maiarrangementet.

Søknadsfristen var 12. februar. Så vidt jeg vet, er det kun HT & IF som har søkt om arrangementet i Honningsvåg. Nå nærmer vi oss 12. mars, og foreningen har fortsatt ikke fått tilslag på arrangementet.

Det er rot om 17.maiarrangementet hvert eneste år. Med rot mener jeg at Nordkapp kommune må ha påminnelse om at det nærmer seg nasjonaldag. Jeg vet at Werner Hansen allerede har tatt en telefon til kommunen angående denne saken. I tillegg skriver jeg om den. Kanskje kan Nordkapp kommune snart avgjøre hvem som får tilslaget på årets arrangement?

Jeg har ikke plutselig blitt tilhenger av 17. mai, men jeg var imponert over HT & IF da foreningen var arrangør i fjor.

Rot og treghet i en skattefinansiert organisasjon, er en god grunn til å redusere størrelsen på offentlig sektor.

Ingen kommentarer: