søndag 8. mars 2009

Lise G holdt på å drepe meg

Jeg satt stille og rolig. Fryktet ikke en eneste ting da glasset med Black Russian traff leppene. Setningen ”Syns spa burde vært påspandert av staten til alle jenta en gang i mnd!!”, sørget nesten for at de edle dråpene forsvant ned i ranghalsen. Heldigvis fikk jeg spyttet ut spriten før det gikk galt.

Det er Nordkapp-bloggeren Lise G, som ønsker skattefinansiert spa-tjenester. Det betyr at Lise G ønsker at jeg, gjennom skatteseddelen, skal betale for hennes behandlinger. Hun ønsker å redusere min frihet og friheten til mannlige skattebetalere, for å få et tilbud til kvinnene i Norge. Det er et katastrofalt dårlig forslag, blant de verste jeg har hørt. Jeg har fått med meg noen politiske utspill, for å underdrive en smule.

Hvis Lise G synes spa er dyrt, bør hun stemme på parti og politikere som vil redusere skattenivået i Norge. Det betyr i stor grad billigere tjenester. Det betyr også at borgerne får beholde mer av egne penger, slik at hver enkelt kan få prioritere egne valg, fremfor løsninger valgt av politikerne. Vi må sette grenser for politikk; hva skal det offentlige ta seg av og hva er et privat ansvar? Jeg håper jeg slipper å oppleve skattefinansiert spabehandling for Lise G.

Ingen kommentarer: