fredag 4. februar 2011

Johnny bør vinne

Dersom partileder, altså leder i Finnmark SV, Johnny Ingebrigtsen ikke vinner en votering om førsteplassen på listen, er det mistillit mot lederen.

I helgen har Finnmark SV nominasjonsmøte. Det blir et spennende møte. Det er flere enn Johnny Ingebrigtsen som ønsker førsteplassen. Jeg vil regne det som mistillit dersom Ingebrigtsen ikke vinner nominasjonskampen. Eller; et godt eksempel på at politikerne ikke bruker hodet i mange saker. Heldigvis er denne saken et problem for Finnmark SV.

Altaposten omtaler kampen om plasser i Finnmark SV.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Er det forbudt å ha mistillit?

Solvik sa...

Anonym, nei overhode ikke.
Husk; Johnny Ingebrigtsen er leder i Finnmark SV og han ble valgt i 2008. Han ble gjenvalgt uten motkandidater, etter det jeg kjenner til. Når det er stor oppslutning om lederen på årsmøtet, bør den samme oppslutningen være tilstede på nominasjonsmøtet. Etter min mening er ledervervet viktigere enn folkevalgte verv.
Spørsmålet er om det er lurt for en lokallagsleder/fylkesleder å ha topposisjoner i kommunen/fylkeskommunen/Stortinget. Jeg mener nei, men der er det veldig delte meninger. For meg er partiorganisasjonen viktigst. Uten en god organisasjon, lite politikk i folkevalgte fora.