onsdag 27. mai 2009

Møtte drømmedama på Facebook.com

Facebook.com er fantastisk. Jeg bruker ikke mye tid der, men tiden jeg bruker er kvalitetstid. Jeg har truffet igjen mange personer som jeg hadde mistet kontakten med.

For noen dager siden dukket drømmedama mi opp på nettsamfunnet. Vi hadde veldig god kontakt tidlig på 90-tallet. Så mistet vi kontakten, helt til hun tok kontakt på Facebook.com. Jeg vil ikke røpe navnet hennes, av flere ulike grunner.

Når jeg skriver drømmedame, er ikke det ment seksuelt. Nei, nei; ikke på noen måter. Hun er drømmedama fordi hun var til stor hjelp i årene jeg var medlem av Fremskrittspartiet. Det var i samtaler mellom meg og henne at mange av FrP-forslagene ble til, forslag som vi fremmet i Nordkapp kommunestyre.

Det er drømmedama mi si feil at vi gang på gang foreslo nedleggelse av den skattefinansierte næringsavdelingen. Det var drømmedama som mente at vi burde kutte all kulturstøtte, og derfor stemte vi imot alle søknadene. Det var drømmedama som mente at sentralisering var en god ide, og at skolene i utværene burde nedlegges. Jeg gir henne til og med skylden for at jeg stemte for moské i Skarsvåg-krysset. Jeg er stolt over mange av forslagene som vi fremmet. Det var ikke et snev av populisme i forslagene, kun god liberalistisk politikk som lar seg gjennomføre i en liten kommune.

Det var hyggelig å møte henne igjen på Facebook.com. Jeg har aldri fortalt henne hvor mye hun betydde for meg politisk. Derfor denne bloggposten.

Tidligere ordfører i Nordkapp, Hans Arvid Hansen, fleipet ofte med at bemanningen på administrasjonen måtte økes, fordi Fremskrittspartiet fremmet så mange forslag. Jeg gir drømmedama skylden for veldig mange av forslagene.

Kjære, takk for at du alltid stilte opp. :)

Ingen kommentarer: