søndag 17. mai 2009

1000 bloggposter i bloggen!

Jeg skal i kveld feire med en liten Black Russian. Jeg skal ikke feire fordi det er 17. mai. Nei, nei; jeg skal feire fordi dette er bloggpost nummer 1000 på Nordlys: Valgperioden 2007 – 2011.

Bloggen ble startet 11. september 2007. Siden har det gått jevnt og trutt nesten hver eneste dag. Noen av bloggpostene er hardcore liberalisme, noen er lokale nyheter, mye er lokalpolitikk og noen av postene er om fotball. Det er rett og slett en blanding av Solviks liv, på godt og vondt.

Jeg gjør ingen målinger på bloggen for å få vite antall lesere eller for å få informasjon om leserne. Om den leses av ti personer eller hundre personer, er nokså uinteressant. Jeg hadde tidligere en blogg som ble kalt Biffsnadder. Den hadde mange hundre unike brukere hver dag. Tallene skremte meg, og det er årsaken til at jeg ikke foretar målinger.

Bloggen min har skapt diskusjoner både på Nøden Pub, på politiske møter og på rådhuset. Det er gøy, men jeg er fortsatt ikke nevnt fra kommunestyrets talerstol. Det betyr at jeg må skjerpe meg! Jeg må kanskje bli styggere mot sosialisten Arne Basso som tidligere var Kystpartiets sterke mann i Nordkapp. Tenk; Arne Basso har vært et partis sterke mann? Da står det dårlig til med partiet! Jaja det gjør jo det. Etter at Basso meldte seg ut av Kystpartiet, er partiets aktivitet på et nullnivå.

Det er ikke mange av bloggpostene jeg angrer på. Det finnes ett unntak, nemlig min bommert om alkoholloven og kinoen. Jeg slo bombast fast at Nordkapp kommune brøt lovverket. Det gjorde ikke kommunen, men det er betenkelig at kinoen velger ut samarbeidspartnere fra næringslivet som igjen gir konkurransefortrinn i forhold til aktørene som ikke nyter godt av et skattefinansiert samarbeid.

Jeg vil gratulere meg selv med jobben. Det blir garantert 1000 poster til før bloggen nedlegges høsten 2011.

Om jeg blir ordfører høsten 2011? Jeg tror ikke det!

1 kommentar:

Nyland sa...

Gratulerer med de første tusen. Jeg er imponert over din "skriveiver". Selv så nærmer jeg meg 300 siden starten i februar 07