tirsdag 29. september 2009

Hjertebarn om monopol

Jeg har lovet meg selv om å ikke jobbe og ikke skrive etter klokken 01:00 om natta. Jeg er nødt å sove mer, og skal bruke natta til det. Mer søvn, ellers møter jeg veggen. Jeg har vært flink den siste uka, og har vært i seng rundt 01.

Jeg bare må kommentere bloggposten til Hjertebarn, altså dattera til Kari Lene Olsen. Hjertebarnet er en sosialdemokrat og for en stor offentlig sektor, offentlig forretningsdrift og høye skatter. Hun stemmer Arbeiderpartiet, et parti som forsvarer offentlige monopol.

I bloggposten skriver unge, lovende Olsen, at det er beklagelig at Bryggerie` legger ned. Beklagelsen deler jeg, men i motsetning til Ina mener jeg at Nordkapp fortsatt har et utelivstilbud. Dersom Uteliv i Nordkapp gjør en dårlig jobb, vil det åpne seg for andre. Tilbud og etterspørsel, eller markedskreftene om en vil, er geniale greier.

Hun skriver: Tenk at det nå er monopol i utelivsbransjen der oppe, det er en grusom situasjon som ikke fører med seg noe godt.

Monopolsituasjonen er ikke gunstig for borgerne, men hun støtter altså et parti som ønsker statlige monopol på alt fra spill til skoler og helsetjenester. Hun støtter et parti som forsvarer Vinmonopolet for enhver pris! Ina Helene Olsen, hvis du er motstander av ulike monopol da sympatiserer du med feil parti. Monopol på skjenke- og serveringsplasser er bagateller i forhold til det som virkelig er ille i det norske samfunnet. Dermed basta!

Fem minutt til jeg skal være i seng. Natta!

Ingen kommentarer: