onsdag 11. november 2009

Koffør?

I dag snakket jeg med Torger Samuelsen for første gang siden han kom med trussel om å sperre veien til Nordkapp-platået. Han var irritert på bloggpostene mine, mens jeg mener han og SV er helt på vidda når det gjelder nye skatter for Rica på grunn av Nordkapp-anlegget.

Etter at Samuelsen hadde gått, var det en kompis som spurte hvorfor jeg var imot at Rica skulle betale mer til Nordkapp kommune.

Jeg måtte fortelle at jeg er imot alle skatteøkninger, også eiendomsskatten som Nordkapp kommunestyre har innført i løpet av de siste periodene. For meg er et samfunn med skatt et samfunn med lite frihet. Å forsvare lavere skatter, er et forsvar for et friere samfunn. Hadde Nordkapp Høyre vært et ordentlig høyreparti, ville kommunestyregruppa stemt imot skatteøkninger i form av eiendomsskatten.

Rica betaler i dag de skattene selskapet er pålagt å betale, og selskapet betaler en altfor høy sum for å skape arbeidsplasser og aktivitet i vårt lokalsamfunn.

Jeg fortalte også kompisen at han heller aldri hadde hørt meg ta til ordet for store skattefinansierte utgifter, noe han sa seg enig i.

Ingen kommentarer: