mandag 2. november 2009

Hyggelig samtale med valgkomiteen

Jeg har hatt en hyggelig samtale med valgkomiteen i Nordkapp Høyre. Det var Terje Nilsen som ringte. Jeg fikk spørsmål om posisjoner i styret, fra ledervervet til posisjoner etter eget ønske.

Jeg takket nei, også nei til gjenvalg som sekretær. Jeg har ikke tid. Fotball sluker dessverre alt av min fritid for tiden, og jeg ønsker ikke å bruke mer ressurser på frivillige organisasjoner enn jeg gjør.

Det var en veldig hyggelig samtale med en person som er enig med mye av det jeg står for i organisasjonsspørsmål. Heldigvis hadde Nilsen forståelse for mitt valg.

For øvrig er jeg fornøyd med jobben styret har gjort i inneværende periode. Vi har laget en organisasjonsmodell og lokalforeningens lovverk vil bli vedtatt på årsmøtet som er på torsdag klokken 19:00.

Jeg ønsker valgkomiteen lykke til med arbeidet. Jeg håper valgkomiteen får på plass et forslag på et styre som vil gjøre en jobb for Nordkapp Høyre. Kommunen fortjener et borgerlig parti som utgjør et alternativ til SV og Arbeiderpartiet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, men nu er det sånn at dere uansett allerede HAR et borgerlig alternativ, nemlig det nest største partiet i Nordkapp, Fremskrittspartiet! Men selvfølgelig kjekt om dere også vokser litt, så det kan bli en slagkraftig borgerlig side om 2 år :-))

Solvik sa...

Vi er nok uenig i bruken av ordet borgerlig, uten at Nordkapp Høyre har vært spesielt borgerlig de siste periodene. For meg er borgerlig begrenset og fornuftig bruk av skattefinansierte penger. Kåre Willoch har også samme synet.

FrP er ikke spesielt forsiktig med å bruke skattefinansierte penger, ikke sant?