torsdag 5. november 2009

Den første julegaven

Jeg har kjøpt den første julegaven. Eller; jeg setter arbeidet ut på anbud og andre gjør jobben med mine penger.

Den første julegaven ble kjøpt til sønnen til dama som er gift med min eldste bror. Han har nettopp flyttet fra Thailand til Norge. Jeg er litt stolt over gutten som har kommet til et nytt land og en ny kultur. Det er en tøff gutt som nærmer seg 9 år.

Som en liberal person, har jeg sans for innvandring og utvandring. For meg er fundamentet i liberalismen at mennesket er født fritt, og eier seg selv. Fordi en eier seg selv har man rett til personlig frihet, og rett til å søke lykken. Lykken er som kjent individuell. Hvis menneskene er forskjellige, vil også samfunnet være mangfoldig. Jeg har sans for mangfoldet. Jeg er litt stolt over den lille familien i Tromsø som har bevist på en god måte at mangfold er en berikelse.

Ingen kommentarer: