mandag 13. juli 2009

Tannlegen i morgen

I dag tidlig, da jeg lå i sengen, drømte jeg om milliarder i skattelettelser. Jeg hadde tanker om Norge som et skatteparadis. Plutselig kjente jeg noe hardt på tunga. Jeg bantes og skjønte med en gang at en fylling hadde ramla ut fra ei tann som ikke er så glad i meg. Jeg ringte mine venner på tannlegekontoret og så serviceinnstilt som dem er, fikk jeg time raskt. Timen er i morgen klokka 08:15.

Time i morgen tidlig betyr lite søvn i natt. Eller hvis jeg sovner, blir det helt sikkert mareritt over dama som har all makt over meg i morgen tidlig. Jeg har tannlegeskrekk, og innrømmer det.

Til de som jeg snakker med i morgen; beklager hvis jeg er grinete. Er jeg sur, betyr det at natta var rimelig dårlig.

Jeg hadde vært like redd om Nordkapp hadde private tannleger, men gleden med å besøke en privat tannlegeklinikk hadde vært større.

For øvrig har Nordkapp Høyre-ordfører de neste ukene. Lars Helge Jensen er fungerende ordfører fordi Kristina Hansen er på ferie. Små gleder blir store gleder når jeg tenker på tannlegetimen.

Ingen kommentarer: