fredag 17. juli 2009

Stemmerett for 16-åringer? Kanskje også i Nordkapp!

Nordkapp kommune har endelig søkt om å få være med på forsøksordningen om stemmerett for 16-åringer. Mine lesere har sikkert lagt merke til brummingen min i forbindelse med at kommunen ikke sendte en søknad, til tross for et vedtak i formannskapet. Nå er feilen rettet opp fra kommunens side, og Nordkapps søknad er registrert hos Regional- og kommunaldepartementet.

--Jeg kan bekrefte at vi har mottatt en søknad fra Nordkapp, sier Stein Ove Pettersen hos departementet i en kort kommentar gjennom en telefonsamtale som han hadde meg med tidligere i dag.

Pettersen la til at hvor mange kommuner som blir valgt ut og hvem som får være med på ordningen, vil bli avgjort i løpet av høsten.

Nordkapp er igjen med i kampen. Ettersom jeg ikke vil røpe at jeg snakker politikk med Tore Fosse, kommer jeg ikke til å gi bort kompliment til mannen som sørget for at formannskapets vedtak ble fulgt opp.

Godt jobbet!

Ingen kommentarer: