torsdag 2. april 2009

TQ – en flott bar

Jeg går ikke så ofte på go go barer. Jeg har selvsagt sett en del av barene, men går mye mindre på slike plasser enn mange andre. Hvorfor? Jeg vet ikke helt. Jeg har ingen god forklaring. Unntaket er TQ som ligger i Beach Road. Det er en fantastisk flott plass med hyggelige gjester, flotte damer og vannvittig god musikk. På TQ har mange tusen nordmenn vært siden baren ble etablert for noen tiår siden.

TQ ble etablert i 1978. Da var det svært få tilbud i Pattaya. Jeg tror denne baren var blant de første i en flora som i dag dekker det meste. Jeg var mye på TQ på feriene på 90-tallet. Så ble det pause, før jeg endelig har brukt noen timer igjen i denne baren. Det er usedvanlig koselig. Jeg setter pris på vennskap mellom gjestene og musikken. DJen spiller rock, gode klassikere som fenger.

TQ er en amerikansk etablering, men nordmenn er veldig populære på denne plassen. Norge er det eneste landet som har fått flagget på veggen. Ettersom et flagg kun er et stykke tøy, betyr ikke veggplaten så mye for meg. Flagget forteller likevel en historie om nordmenn på den eldste baren midt i Pattaya sentrum.

De som skal besøke Pattaya, bør stikke innom TQ. Først og fremst fordi det er historisk sus over plassen, men også fordi det er en veldig hyggelig showbar med nydelig atmosfære.

TQ – èn av få plasser i verden som er bedre enn Nøden Pub. :)

1 kommentar:

Sabai sa...

Heisann!Havnet innom bloggen din via Kåres...Jaggu skrevet mye her du :-)