lørdag 11. april 2009

Hoph – et godt mikrobryggeri

Jeg har noen dager, fra klokken 16 og til cirka klokken 18, besøkt en plass som brygger sitt eget øl. Det er et fantastisk øl! Det var Viggo, en betjent av meg, som introduserte meg for Hoph. Ettersom vi har Bryggerie` hjemme i Honningsvåg, var det enkelt å si ja til invitasjonen om å besøke Hoph.

Hoph er større enn Bryggerie`. Bedriftene satser på det samme; musikk, øl og mat. Ettersom jeg har besøkt plassen tidlig på ettermiddagene, har jeg kun benyttet meg av øltilbudet. Det er et mektig øl som ikke kan sammenlignes med det Ole Håvard & co har produsert i Honningsvåg. Det er likevel alle timene jeg har tilbrakt på Bryggerie` som gjorde meg nysgjerrig på Hoph, og jeg angrer ikke på at jeg har besøkt Pattayas eget mikrobryggeri.

Hoph er en gammel plass i Pattaya. Det har vært drift i nesten 15 år. Jeg besøkte puben for første i år. Det var en sann glede, for en ølelskende høyremann.

Jeg ser forresten at ølsalget går ned. Det gir oss liberalister rett, ettersom vi gang på gang har hevdet at det ikke automatisk er en sammenheng mellom skjenkebevillinger og konsum av øl. Et argument som ble brukt fra kommunestyrets talerstol mange, mange ganger på 90-tallet av Eli Skille & co.

Ingen kommentarer: