lørdag 25. april 2009

Har begynt å tenke på hjemturen

Jeg har begynt å tenke på hjemreisen fra Pattaya. Det er kun fire dager igjen, før jeg må igjennom en fryktelig lang reise. Jeg lander i Alta torsdag kveld, og håper Idar Magne plukket meg opp slik at jeg slipper å overnatte på det flotte Rica-hotellet som ligger i byen der Bjørn-Atle er rådmann.

Jeg både gruer meg og gleder meg til å komme hjem. Det har vært en fantastisk ferie med opplevelser jeg vil minnes i mange måneder. Likevel har jeg mye som må gjøres i Honningsvåg, og det skal bli godt å komme i gang med oppgavene. Verst er likevel flyreisen. Den er ubeskrivelig lang. Jeg reiser herfra onsdag formiddag og er forhåpentligvis hjemme torsdag kveld, norsk tid. Jeg orker ikke å telle reisetimer.

Jeg skal feste de siste dagene. Jeg skal prøve å få litt sol på kroppen og jeg skal handle gaver til mamma og pappa. Spesielt mamma som har bursdag 1. mai. Jeg lover at det ikke blir et akvarium for barn, men vet ikke hva jeg skal kjøpe. Jeg har allerede kjøpt gaver til Teds barn. Eller jeg har betalt gavene, andre har stått for handlingen. Takk til Oh, Steins kone.

Jeg gruer meg litt til å si hadet til kjentfolkene i Pattaya. Jeg er en myk mann, og er fryktelig dårlig på farvel. Forhåpentligvis blir det kun med setninger som ”see you when you see mee”, både til nordmenn og andre personer jeg har pleiet kontakt med de siste 7-8 ukene.

Mamma, kan du gjøre meg en tjeneste? Hvis jeg kommer meg hjem torsdag 30. april, ønsker jeg norsk melk til kvelds. Jeg drømmer en del norske produkter og melk står langt oppe på den listen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei lille venn .. det er klart du skal få norsk melk ,og brunost --hvitost .Kveldsmaten er på bordet når du kommer !

Beste hilsen fra mamma di !