tirsdag 21. april 2009

Straff for milkshake

Jeg elsker å være et land der det norske Mattilsynet ikke har godkjent alle serveringsplassene. Jeg spiser mye god og spennende mat på serveringsbedrifter, bedrifter som hadde blitt stengt av norske myndigheter. Det går som regel alltid bra, selv om jeg prøver å være litt forsiktig innimellom.

I natt drakk jeg milkshake. Jeg angrer litt på det i dag. Kroppen tålte ikke isen og jeg har i dag vært mer på toalettet enn på barer. Det har vært grusomt, men jeg har ikke følt meg dårlig. Ulempen har kun vært toalettbesøkene.

Hjemme vil sosialdemokrater som ønsker en stor stat le av denne historien. Fordi faren for matforgiftning, er èn av årsakene til Norges strenge regelverk. Jeg må minne om at mange har blitt dårlige også i Norge. Jeg tenker på ett arrangement på ”Turn” for noen år siden, der visstnok lapskausen var svært dårlig.

Ingen kommentarer: