torsdag 13. november 2008

Skattefinansiert tannlege? Nei takk!

Jeg er faktisk et prakteksempel på at tannhelsetjenesten ikke bør være skattefinansiert, slik som blant annet SV foreslår.

Jeg har i dag vært hos tannlegen. Det er vondt, det er dyrt, men jeg bør selv betale regningen og ikke overlate mine synder til andre gjennom skatter og avgifter.

Jeg var nok for sløv med tannhygienen da jeg var ung. Jeg slapp billig unna fordi skattebetalerne betalte regningen. I dag, som godt voksen, får jeg svi for mine synder. Hvis SV får igjennom deler eller hele sitt forslag, må andre borgere betale for min dumhet. Det kalles sosialdemokrati eller utjevning, men det er urettferdighet satt i system. Hvorfor skal en person med prikkfrie tenner betale for meg, gjennom skatter og avgifter, fordi jeg har slurvet med tannpussen som ung? Jeg håper mine lesere blir svar skyldig!

Skattefinansierte ordninger bør avvikles. Vi bør ikke etablere nye ordninger. Rett og slett fordi det er urettferdig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Derfor vil du selvsagt gjøre lege-tjenester dyrere også?

Solvik sa...

Nei, er ikke så glad i skattefinansierte tjenester. Derfor er jeg nok en litt dårlig høyremann som jeg skriver i ”Om meg”.

Så vil noen si at jeg benytter meg av skattefinansierte tjenester. Det er sant, men til nå på et minimumnivå i forhold til andre borgere, fordi jeg har en ideologisk ballast med meg.