torsdag 29. mai 2008

Nettet – fantastisk arena for kronerulling

Jeg husker noen kronerullinger fra da jeg var 80 kilo lettere og mange år yngre. Lokalt var den beste plassen for slike innsamlinger Finnmarksposten. Det har nok endret seg i dag. Internett er en fantastisk arena for kronerullinger.

HT & IF Allianse gjennomfører en kronerulling/innsamlingsaksjon for ny flerbrukshall. Alliansen har inngått en avtale om å bruke litt av portalen til Radio Nordkapp. Jeg husker samtalene jeg hadde med Kjell Andreassen da innsamlingen startet. Vi håpet på 100 000 kroner, drømte om 150 000 kroner. Nå nærmer beløpet seg 3,5 millioner kroner. Alt er ikke rene penger, en del er arbeid og tjenester utført av næringslivet.

3,5 millioner i en kronerulling er sykt mye, en utrolig høy sum. Jeg har aldri hørt om en lokal innsamling som har fått en slik respons. HT & IF Allianse har mye av æren. Radio Nordkapp har litt av æren, men internett har vært viktigst, etter min mening.

Ingen kommentarer: