mandag 29. november 2010

God stemning på Høyre-årsmøtet

Årsmøtet til Høyre er over. Jeg kom da årsmøtet var over, ettersom Alex Eliassen snakket som en foss på fotballmøtet jeg var på. Dermed rakk jeg kun avslutningen av årsmøtet. Det var sikkert et godt møte, fordi humøret var på topp hos medlemmene. Lars Helge Jensen er ny leder og Idar Jensen ny nestleder. Idar er flink og det var på tide at han fikk en sentral plass i styret i Nordkapp Høyre. De andre styremedlemmene tør jeg ikke røpe, for jeg husker rett og slett ikke hvem som innehar de ulike posisjonene.

For meg blir det avgjort 7. desember om jeg stemmer Høyre i 2011. Et nytt budsjettvedtak uten forskjeller mellom Arbeiderpartiet og Høyre, vil bety at jeg ikke stemmer Høyre ved neste års kommunevalg. Jeg er ingen sosialdemokrat og jeg hater, virkelig hater, eiendomsskatt. Nå tror ikke jeg at Høyre vil kunne fjerne hele eiendomsskatten i en jafs, men det er viktig å vise innbyggerne hvilken kurs kommunen skal ha de neste årene. Redusert eiendomsskatt betyr mer makt til borgerne og dermed mindre makt til politikerne.

Jeg ønsker det nye styret lykke til med arbeidet og takker Odd-Arne Nilsen for jobben han har gjort for Høyre. Uten Nilsen, ville Lars Helge Jensen aldri vært varaordfører i denne valgperioden. Nilsen er årsaken til at det fortsatt er noe som heter Nordkapp Høyre.

Ingen kommentarer: