tirsdag 16. desember 2008

Trine på talerstolen

Det er nesten en verdenssensasjon. Trine Pettersen, også kjent som Kaci Kullmann Five i kjelleren i Turngata 13, var på talerstolen under dagens kommunestyremøte. Hun har vært en del av Høyres kommunestyregruppe siden 1999. Hun har ikke vært mange ganger på talerstolen i løpet av alle disse årene. Kanskje tre ganger?

I dag gjorde hun det heldigvis igjen, og hun bør gjøre det langt oftere. Dama er jo flink! Gratulasjoner sendes til den lokale varianten av Kaci Kullmann Five.

For øvrig har jeg ikke fått tid til å høre mye på dagens kommunestyremøte. Kanskje like greit. Det var dårlig oppmøte, eiendomsskatten øker, kuttene blir ikke så store som noen av oss hadde håpet og SV har heldigvis trukket sitt skandaløse eiendomsskattforslag. Tilstanden er rimelig normal i Nordkapp kommunestyre.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja det stemme nok, hun har vært 3 ganger på talerstolen... Skjønne ikke helt hvorfor hun sitter i kommunestyret. En mere ubrukelig politiker skal man leite lenge etter. Jeg har tidligere stemt høyre i Nordkapp men den tiden er nå over, høyre var en gang et parti man kunne være stolte av.

Hilsen Tidligere høyre velger

Solvik sa...

Hei anonym, synd du er anonym.
Jeg er uenig med deg. Trine er en av de aktive i Nordkapp Høyre som alltid stiller opp når hun blir bedt om det. Hun deltar på møtene og er engasjert. Jeg synes vi skal ta vare på slike personer.

At hun har brukt talerstolen i kommunestyret lite, er en ulempe. Derfor var det gledelig at hun benyttet sjansen på tirsdag. Jeg vil ha henne på talerstolen mye oftere!

Jeg visste ikke at hun kun har vært på talerstolen tre ganger. Jeg tok kun en råsjanse.

At Nordkapp Høyre ikke fører god Høyre-politikk er en gammel, gammel nyhet. Dessverre!

Anonym sa...

Ja det er enkelt å kritisere andre for sin innsats, når man kan skjule seg bak anonymitet! Poenget med talerstolen og kommunestyret er jo ikke antall ganger man entrer talerstolen, men at man faktisk har noe å komme med. Det er mange som godt kunne redusert bruken av den! Men det er jo typisk "goingan" i Honningsvåg, jeg er 100% sikker på at DU ikke har bidratt med så veldig mange ting til Nordkappsamfunnet. Hadde flere gjort som Trine, med det engasjementet hun har, ville kanskje kommunestyret og ellers de politiske møtene som avholdes vært fulltallige. Du sier at du tidligere stemt Høyre, jeg sier heldigvis går livet, og det politiske arbeidet videre. Æ heie på ho Trine!