torsdag 18. desember 2008

Hjelp, jeg er blacklisted

Jeg er uten e-post. Jeg er blacklisted. Jeg føler meg helt hjelpeløs. Å være uten muligheter til å sende e-post, er et mareritt. Hvordan skal jeg nå få kontakt med min gamle mor?

Jeg jobbet i natt med Kjentfolk, et nettilbud fra Radio Nordkapp. Èn gang i året sender Radio Nordkapp ut informasjon til alle som er registrert i databasen, slik at tjenesten blir best mulig. Vi sletter adresser som ikke fungerer. Da jeg kom til bokstaven N fikk jeg den skrekkelige beskjeden. Jeg er blacklisted. Jeg fikk beskjed om å kontakte abuse@telenor.net. Hvordan skal jeg kunne kontakte Telenor når jeg ikke får sendt e-poster? Alt kommer i retur. Jeg har selvfølgelig en reserveløsning, men tør ikke bruke den til arbeidet med databasen. Jeg vil ikke risikere å bli utestengt på nok en adresse.

Hvis du sender e-post til meg i natt eller i morgen og du ikke får svar, er det av naturlige årsaker. Jeg får ikke sendt noe på min private adresse. Jævla dumt at man altfor ofte tar arbeidet med seg hjem. Det medfører jo bare ulemper.

Kjentfolk er et e-postregister over personer med tilknytning til Nordkapp-samfunnet. Jeg sender ikke ut reklame, kun e-poster for å oppdatere systemet. Straffen er utelukkelse, og det for en melding mange av lytterne er glade for å få. *Komme med mange nordnorske gloser*

Ingen kommentarer: