torsdag 14. august 2008

Jeg var dødssyk, men har helse som en idrettsmann

I sommer ble jeg transportert til skattefinansiert sykehus med sykebil. Jeg hadde utrolige smerter. Jeg trodde jeg skulle dø, helt til legen og ambulansepersonellet ga meg morfin. Da var det kun avslappende å ha vondt. Skattefinansiert sykehus for meg er vel det verste som kan skje. Jeg hater jo skatt!

Jeg kom til Hammerfest. Etter mer morfin, to overnattinger og røntgen fant legene ut at det var nyrestein i systemet. Fy flate, nyrestein er vondt. Jeg fikk beskjed om å drikke masse vann og ble sendt hjem. Til min sjefs store fortvilelse fikk jeg beskjed om at jeg, foruten nyresteinen, hadde helse som en idrettsmann. Det er vanskelig å akseptere for avholdsmannen Raymond.

Helse som en idrettsmann?
Du leste riktig. Jeg har, ifølge legene, helse som en idrettsmann. Jeg har siden jeg var 15/16 år levd utrolig usunt. Minimalt med trening/aktiviteter, masse usunn mat til fryktelige klokkesletter, masse jobb, flere tusen black russian, mye øl, konjakk, snus, millioner av brusflasker, altfor mye jobb, lite søvn osv. Likevel helse som en idrettsmann. Min helse sier litt om at alle kroppene er ulike, og at det ikke finnes en fasit på hvordan livet skal leves for å ta vare på de viktigste delene i kroppen. Jeg kommer til å leve ”evig”. Jeg har helse som en idrettsmann.

Ingen kommentarer: