mandag 17. september 2007

Mord i kommunestyresalen

Jeg fikk en hyggelig e-post fra Jan Simonsen, en gammel kjenning fra Frp-tiden. Jeg må bruke ordet kjenning om han. Han er en flott fyr, men vi kranglet litt på slutten av min tid i Fremskrittspartiet. Han var skeptisk til innvandring, mens jeg er for et fargerikt fellesskap. Han forgudet Carl I Hagen, mens jeg mener Hagen er flink, men at han tok eller tar feil i sentrale politiske spørsmål. Han likte Bolkesjø, mens jeg kaller det ”dolkesjø”. Nok om det. Simonsen er og blir en fargerik person, på alle mulige måter.

Nå har Jan Simonsen endelig skrevet en kriminalbok, og den heter Døden på Stortinget. Jeg skal selvfølgelig lese boken, og jeg oppfordrer så mange som mulig til å gjøre det samme. Simonsen har nemlig sagt at hvis forfatterskapet ikke blir vellykket, vil han vurdere politikk igjen. Så vondt vil ikke jeg Jan Simonsen. Derfor kommer jeg til å kjøpe boken hos G.Hagen Libris i Honningsvåg. For øvrig er Simonsen er person som skriver godt. Jeg har store forventninger til boken.

Jan Simonsen har forresten gitt meg en knakende god idé. Hvis jeg ikke blir rik på bloggen, skal jeg skrive kriminalboken Mord i kommunestyresalen. Jeg har for lengst bestemt meg for hvem jeg ønsker skal dø politisk.

Mer om Simonsens boklansering i Bokavisen.

Ingen kommentarer: