torsdag 2. juni 2011

Får Stoltenberg bli medlem i HT & IF?

I dag ble konklusjonen i rapporten Global Commision on drug policy presentert. Jeg innrømmer at jeg synes konklusjonen er gledelig, fordi medlemmene tar til ordet for å liberalisere narkotikapolitikken. Det er et standpunkt jeg har hatt i mange år. Thorvald Stoltenberg er blant de utvalgte som har laget rapporten.

Da jeg ytret meg om narkotikapolitikken i vinter ble det et sabla liv i HT & IF, Nordkapps største forening. Tro om foreningen vil tillate Thorvald Stoltenberg å bli medlem dersom han mot formodning skulle flytte til Honningsvåg? *smiler masse*

Krigen mot narkotika er en tapt krig, enkelt og greit. De som vil videreføre dagens politikk skaper kriminalitet og bruker ekstremt med skattefinansierte penger.

Jeg må vel for ordens skyld legge til at hovedstyret i HT & IF har gjort om sitt opprinnelige vedtak, uten at jeg har brukt krefter på å innhente den nøyaktige meningen til Lars Simonsen & co.

3 kommentarer:

Anita Nyholt sa...

Blogginnlegget "Ytringsrett i teori og praksis kommer til å ligge på nett for evig og alltid, og blir et historisk eksempel på hvor vanskelig det var å få i gang debatten:
http://anitanyholt.no/samfunn/ytringsrett-teori-praksis

Takk for at du turde, så tidlig :)

Anonym sa...

Det som har hindret mange i å prøve narkotika er bl.a. at loven forbyr det. Du risikerer altså fengselsstraff dersom du bruker det. Hvilken tilstand ser du for deg når slike hindre ikke er til stede lenger? Det blir like lett å kjøpe narkotika som kneippbrød.

Solvik sa...

Anonym, det er enkelt å kjøpe narkotika for veldig mange borgere i dag. Du bør studere situasjonen i Nederland som har en liberal politikk i forhold til Norge. Selv om Nederland gjør innstramninger, er det veldig få politikere som vil tilbake til nulltoleransen mot narkotika. Rett og slett fordi den er mislykket.