torsdag 26. mai 2011

Runar Elde bør på TV

I dag har det vært alkoholdebatt på NRK1, i programmet Debatten. Jeg fulgte heldigvis ikke sendingen. Jeg klarer ikke synet av flere formyndere, og har bestemt meg for å ha en formynderfri uke.

Selv om jeg ikke fulgte Debatten, er det mange meningsutvekslinger på Twitter.com.

Det er synd ikke politibetjenter/lensmannen i Nordkapp var på TV i kveld. Runar Elde, som slett ikke er spesielt liberalistisk, mener liberale skjenketider er uproblematisk i Nordkapp. Når vi fester, og vi er ganske gode på fest, er det sjeldent/aldri problemer. De store folkefestene i Nordkapp er under Nordkappfestivalen, filmfestivalen og jula. Julehøytiden i Nordkapp er forresten noe alle bør oppleve før døden.

Heldigvis har Runar Elde sagt dette offentlig flere ganger, også på spørsmål fra undertegnede.

En liberal alkoholpolitikk er en god alkoholpolitikk!

I tiden med null skjenking på “Turn” i romjula var det mye fyll under revyene. Nå, med skjenkebevilling, er det mye, mye, mye bedre. I tiden med skjenking til midnatt var det svært mange privatfester. Nå er det fortsatt fester i private hjem, men i mye mindre skala. Ja, en klar liberalisering som har gitt bedre alkoholpolitikk i vår kommune.

Jeg er én av dem som har kjempet for å liberalisere alkoholpolitikken i Nordkapp. Jeg er stolt over at liberaliseringen har gitt færre problem!

Ingen kommentarer: