mandag 31. august 2009

Anonyme kommentarer

Det har kommet anonyme kommentarer på bloggposten om at Leif Gustav Olsen har fått tilbud om stillingen som havnefogd. Jeg har ikke sluppet kommentarene igjennom, fordi de er anonyme og kommentarene har innholdt kritikk av vedtaket.

Jeg eier denne bloggen, og bruker min rett til å styre kommentarene. (Les; privat eiendomsrett)

Jeg har ikke noe imot konstruktiv kritikk av et styre eller enkeltpersoner, men jeg liker ikke sterk kritikk mot havna fra anonyme personer. De som er kritiske til Nordkapp og Porsanger Havn IKS bør stå frem; kun fantasien setter grenser for ulike måter å fremme kritikk på.

Jeg er opptatt av lovverket, og var også det i havnestriden mellom Kristina Hansen og Høyre. Gjennom Lov av interkommunale selskap, er det styret i Nordkapp og Porsanger Havn IKS som ansetter havnefogd. Styret er suveren inntil styremedlemmene får et annet signal fra generalforsamlingen som er Havnerådet. Politikerne mister i utgangspunktet makt gjennom IKS-selskap, og det er èn av flere grunner til at jeg synes IKS er en god idé.

Ingen kommentarer: