torsdag 4. september 2008

KrF kan godt pensjonere seg

I dag er det 75 år siden Kristelig Folkeparti ble stiftet. Liberaleren markerer dagen med en artikkel.

Jeg innrømmer mer enn gjerne at jeg misliker KrF, og har gjort det siden jeg satt i kommunestyret som 18-åring. KrF-politikere har hånet homofile og lesbiske i en mannsalder. De jobber for økte offentlige utgifter som må finansieres gjennom skatter og avgifter. Av alle utgiftspartiene på Stortinget, er KrF blant de verste.

I Nordkapp har KrF vært død i mange år. Partiet hadde èn representant i kommunestyret helt frem til 1999. Representanten fremmet ikke et eneste forslag fra 1991 til 1999. KrF stemte kun imot alt av skjenkebevillinger. Foruten det var partiet helt usynelig. Eller de støttet opp om sosialdemokratiet gjennom å stemme det samme som Arbeiderpartiet i saker som ikke gjaldt alkohol. Etter 1999 har ikke KrF vært representert i Nordkapp kommunestyre. Partilaget er lagt ned. Den politiske debatten er ikke blitt fattigere. KrF er pyton, og jeg ser frem til moderpartiet går av med pensjon. Det kan velgerne sørge for ved valget i 2009. Jeg håper Dagfinn Høybråten får så få stemmer at neste landsmøte kan avholdes i en telefonkiosk.

Om jeg ser Høyre-mann håper på en regjering med Høyre og KrF? Niks!

Ingen kommentarer: