søndag 28. oktober 2007

Jeg søker jobben som klarsynt

Jeg har sendt en e-post til TV Norge. Jeg søker på jobben som klarsynt.

Nei, nei, nei. Jeg tror ikke på spøkelser. Jeg tror ikke på ånder. Jeg tror rett og slett ikke på noe overnaturlig. Ja, jeg har sett skygger og grønne elefanter på veggene, men det var aldri snakk om noe gjenferd. Jeg har bare vært grådig bakfull. Det kan faktisk skje den beste, også høyrefolk.

I dag viste TV Norge en ny episode av Åndenes makt. Episoden handlet om Kjelvik, Nordkapp kommune. Der skal det visstnok ha skjedd uforklarlige ting, fra skudd til tenning av lys. Jeg tror selvsagt ikke på dette, men forsvarer trosfriheten og ytringsfriheten. Det betyr at jeg forsvarer retten til å komme med meningsløse påstander, retten til å tro på det meningsløse.

Jeg har ikke en spesielt velutviklet 6. sans. Jeg er ikke klarsynt, men jeg søker jobb i TV-kanalen som klarsynt. Jeg har gjennom mange år advart mot dramatiske kommunale utgifter i Nordkapp kommune. Senest i hele forrige periode i avdelingsstyret for Oppvekst og kultur. Advarslene ble latterliggjort av politikere fra Arbeiderpartiet og SV. Nå innrømmer kommunens administrasjon at situasjonen er alvorlig. Jeg gikk imot forslaget om å forby kjøp av sex. Dessverre vil ikke Stortinget høre på meg, selv om erfaringene fra Sverige tilsier at et forbud ikke fungerer. Jeg antok at det ville bli et samarbeid mellom Arbeiderpartiet, Høyre og Fremskrittspartiet i årets konstituering i Nordkapp. Jeg fikk selvsagt rett! Jeg ville ha min mamma på et møte i Arbeiderpartiet. Hun gikk selvfølgelig på møtet. Jeg har alltid ment at sosialister er mer ulykkelig enn andre. Nå imøtekommer forskerne denne påstanden.

Jeg er ikke det TV Norge vil kalle for klarsynt, men jeg har en ganske god intuisjon. Får jeg jobben?

Ingen kommentarer: