lørdag 10. april 2010

Gud med makt i moteverden

Vi satte i går kveld ved Pattaya Klang. Vi ante fred og ingen fare, selv om vi hadde mistanke om at det skulle være et stort moteshow. Strandveien, også kalt Beach Road, var stengt og det var bygget opp en voldsom catwalk. Tja, jeg tror det heter catwalk. Moter og fasionshow er ikke mine sterkeste sider.

Thaierne snakket med hverandre. De jublet og lo, og jeg fikk etter hvert vite at store superstjerner skulle vise frem de siste motene. Superstjerner er visst ikke dekkende nok; big superstars er visstnok ordene. Hadde det var politikere, kunne jeg kanskje kjent igjen noen av ansiktene. Men moter? Neppe! Jeg ga opp lenge før showet startet.

Moteshowet startet, og thaierne var helt ville. Noen brukte kameraet mitt, og jeg har mange filmsnutter fra begivenheten. Jeg ga blaffen, kjedelige politikere tenner meg langt mer enn ekstremt vakre kvinner. Ja, de var virkelig ekstremt vakre. Plutselig kom det noe kjent på ”catwalken”, noe kjent med et stort og fantastisk smil. Hun blunket til meg. Jeg ble oppspilt, og funderte veldig på hvem denne superstjerna var som kjente igjen en liberalist fra Norge. Åååååååååå; kona til gud, altså kona til Erik Sørensen, mannen som eier Scandibar.

Erik Sørensen bestemmer ikke bare nordmenns drikke- og spisevaner i badebyen. Han har også personer i familien som har innpass hos superstjernene. Jeg kalte han gud for første gang for noen uker siden, og kallenavnet passer helt perfekt.

Fasionshowet var forresten også en god idé til Nordkappfestivalen som starter om noen måneder. Hintet er herved gitt til næringslivet i byen ved Nordkapp.

Ingen kommentarer: