søndag 27. desember 2009

Til og med de som ble mistenkt for promillekjøring kan flire

I går var det premiere på Turnrevyen og forestillingen ”I unnavind”. Jeg synes forestillingen var god, og er stolt over revytradisjonene på Magerøya.

Jeg gruet meg litt til forestillingen. Torger Samuelsen har i flere uker fortalt at han hadde skrevet en sang om meg. Jeg fryktet det verste, men sangen var fin. At han synger om bloggen min, viser jo at han leser bloggposter av og til.

Det har blitt relativt vanlig at jeg blir omtalt fra scenen. Det er kanskje grunnen til at jeg ikke føler så mye av omtanken som revyskribentene viser meg. Jeg blir ikke irritert, men heller ikke spesielt stolt. Jeg bare registrerer omtalen og ferdig med det.

Alt som skjer på scenen er dugnadsarbeid. Det blir lagt ned flere tusen timer dugnadsarbeid i revygruppa. Det er én av grunnene til at jeg aldri er misfornøyd med en forestilling. Jeg setter pris på personer som ofrer mye for å glede andre, og revygjengen gjør en fantastisk jobb år etter år.

De som har billetter til kveldens forestilling, kan glede seg. ”I unnavind” er artig og direkte. Til og med de som ble mistenkt for promillekjøring, får seg en god latter.

Ingen kommentarer: