tirsdag 18. mai 2010

Jeg hater promillekjøring

Jeg er liberal, veldig liberal. Likevel har jeg klare grenser; fyllekjøring med bil, motorsykkel og moped, er det verste jeg vet.

Jeg vet ikke hvor mange nordmenn jeg skjelte ut på ferien i Thailand i år. Dritafulle personer, som så vidt kunne gå, kjørte motorsykkel. Det er kvalmende å se og jeg ble forbanna mange ganger i løpet av ferien. Gode venner som oser av dumskap er ille å registrere.

I dag ble det kjent at en ung mann i Honningsvåg er siktet for promillekjøring. Irriterende! Først og fremst fordi lokalsamfunnet ikke har noen å miste. Promillekjøring kan være farlig og de som kjører med rus i blodet utsetter seg selv og andre for farer.

Jeg har ikke spesielt tro på forbudet. Det bør være godt nok at hver enkelt av oss bruker hode.

Ingen kommentarer: