onsdag 31. mars 2010

Jobb, tøffe greier

Jeg har ferie, men jobber cirka én time pr. dag. Ofte blir det litt ekstra, men jeg misliker sterkt å ha saker liggende på vent. Dagens oppdrag er internettreklame, også kalt plakat på nordnorsk, for en god kunde.

Ettersom jeg samarbeider med Visto AS, har jeg en enkel jobb. Jeg sender kommandoene på e-post og får resultatet tilbake etter noen dager. Som regel er både jeg og kundene fornøyde med produktene. Forhåpentligvis blir det vi nå planlegger publisert på nettet i begynnelsen av april.

I mine villeste fantasier drømte jeg i gamle dager om å bo i et varmt land, gjerne Thailand, å jobbe mot Norge. Jeg har i løpet av denne ferien skrinlagt planene. Det er rett og slett beintøft å motivere seg for arbeid når det er fra 35 – 40 grader i skyggen. Alt blir et slit, og det er vanskelig å gjøre en god jobb på sikt når de nordnorske glosene rauser ut av kjeften. Arbeid skal være motiverende, og jeg sliter med motivasjonen i denne varmen. Det er enklere hjemme med få varmegrader og dårlig vær.

Jeg skal aldri mer klage på dårlig vær hjemme, når jeg skal på jobb. Det er faktisk bedre å fryse litt enn å være nær kokepunktet på terrassen. For min nordnorske kropp er det bedre å jobbe i normalt vintervær enn i 40 pluss. Det er min lærdom fra denne ferien.

For øvrig har Thailand og mange varmegrader andre fordeler, men det er en litt annen sak.

Jeg avslutter med å sende påskehilsninger til alle hjemme. Husk; det er ingen skam å snu! Det er også viktig å grave seg ned i tide!

2 kommentarer:

Stein sa...

Vi har også varmegrader nå, Tror det er 3 grader ute nå :)

Ellers så ligger vi syke denne påsken. Stygg hoste og tette brøst og neser. Ingen koselig start på påsken :)

Når det gjelder å arbeide i varmen, så tror jeg det kommer helt an på kor disiplinert man er. Det finnes hjelpemidler som kan gjøre det litt mer behagelig å jobbe i pluss 40 grader, men det nytter ikke å sitte ved ett vindu og se ned på alle barene og beachen :)

Hvilken side av hotellet bor du på ?

Solvik sa...

Huffda, ikke bra.
Nøyaktig samme rom dere hadde i fjor. Utsikten er en katastrofe, men perfekt for arbeid.