tirsdag 16. mars 2010

I dag får Thailand noen nye millionærer

For mange er dagens hendelse et stort høydepunkt. Lotteriet, det statlige lotteriet som jeg vil sammenligne med det gamle pengelotteriet hjemme i Norge, vil bli trukket og en del personer vil vinne ganske mye Bath.

Lotteriet blir trukket to ganger hver måned, og lotteriet gir penger i statskassen. Myndighetene prøver gjennom lotteriet å ha kontroll på gambling. Rimelig mislykket politikk, fordi det er et vanvittig stort illegalt marked der myndighetene har minimal kontroll. Forbudslinjen har aldri vært et vellykket virkemiddel, verken i Norge eller i Thailand.

Det er mulig å spille på alt i dette landet, fra fotball til boksing, terninger og kort. Slike tilstander ønsker jeg ikke i Norge, og derfor er jeg imot innstramningene som politikerne har innført og skal innføre. En liberal spillpolitikk er en god spillpolitikk!

Jeg regner ikke med å vinne i det statlige lotteriet, men jeg har kjøpt lodd. Litt spenning setter farge på livet!

Ingen kommentarer: