torsdag 11. mars 2010

Lars Simonsen kan juble på årsmøtet

Jeg var blant de som virkelig var fornøyd da Lars Simonsen ble leder i HT & IF. Etter ett år i sjefsstolen, kan Simonsen slippe jubelen løs. Han leder en forening som er bedre trimmet enn noen ganger før. HT & IF er en organisasjon nesten uten sykdomstegn.

Fredag 23. april er det årsmøte i HT & IF. Det bør bli et jubelmøte. Medlemmene bør feire seg selv. Det har vært et fantastisk år for foreningen. Jeg har aldri opplevd foreningen i dagens form. Det meste fungerer optimalt. Hvis jeg skal sette fingeren på noe, er det revygruppa. Det er likevel bagateller som revygruppas medlemmer bør ta tak i. Revyarbeid skal ikke være slitsomt, bare motiverende.

I fotballgruppa, håndballgruppa og turngruppa, fungerer det meste. Utrolig mange personer gjør en ekstrem innsats for barn og ungdommer i Nordkapp kommune. Ingen ting kommer av seg selv, og det tror jeg de tillitsvalgte er oppmerksomme på.

Som medlem av valgkomiteen, vet jeg at komiteen har gjort en god jobb og presenterer et godt hovedstyre for neste valgperiode. Jeg skal ikke røpe forslaget, men kontinuitet er nøkkelordet. Jeg forventer at årsmøtet slutter seg til valgkomiteens innstilling.

Kjære HT & IF, ha et fantastisk årsmøte. Alle medlemmene har grunn til å feire en organisasjon som er i toppform.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du fornekter deg ikke; "Som medlem av valgkomiteen, vet jeg at komiteen har gjort en god jobb...."

Solvik sa...

Helt riktig.
Jeg vet at valgkomiteen har snakket med alle som er på valg. Jeg vet at valgkomiteen har funnet nye kandidater for den/de som ikke ønsker gjenvalg og jeg vet at valgkomiteen har prioritert kjønnsbalansen, i tråd med idrettens lover.

I motsetning til noen få andre år, har valgkomiteen gjort jobben og i riktig rekkefølge. Derfor har komiteen gjort en god jobb. Om kandidatene som foreslås passer inn i de ulike vervene er umulig å spå på forhånd. Men jeg tror det, ettersom personene allerede er inne i systemet.