onsdag 17. mars 2010

Lotteriet!

Jeg har de siste dagene stort sett sittet i en bar, drukket øl og pratet masse tull. Det har vært utrolig gøy, og det minner litt om de gamle formiddagene på Scandibar. Jeg har blitt kjent med nye personer, personer som likevel ikke er helt ukjente fordi vi har felles venner. Ja Viggo, jeg har truffet Johnny og det har vært en stor fornøyelse.

I går, mens vi satt i baren, var det trekning i lotteriet jeg har skrevet om tidligere. Jeg og Johnny merket at én av jentene ble kjempenervøs. Hun skalv, svettet og var helt i hundre. Da hun endelig kom til seg selv, viste det seg at hun vant. Hun jublet for 6 000 Bath, altså litt over 1 000 norske kroner. Det er nesten én månedslønn for denne jenta.

Lotteriet er gammelt, men jeg tror det er første gangen jeg ser reaksjonen på en person som oppdager gevinst i lotteriet. Kjempeartig! Jeg smiler fortsatt av jentas skjelvinger.

Ingen kommentarer: