lørdag 6. november 2010

”Lurt av Karlsen….”

Jeg er lurt, og innrømmer det glatt.

Forrige fredag hadde vi Jahn Teigen-fest med altfor mye god drikke, sang og musikk. I løpet av festen diskuterte vi Eva Schmutterer og alle var enige om at hun er en flink kunstner. Årsaken til at vi snakket om Eva, var at flere drakk vin fra flasker med et maleri på innsiden av flaskene. Sten Marvin, Idar Magne og Marita sa at det var Eva Schmutterer som hadde stått for utsmykkingen av flaskene. Alle var troverdige i påstanden om kunstneren som bor i Kamøyvær.

I går da jeg skulle kjøpe vin for Idar, fikk jeg beskjed om å kjøpe den samme vinen som han drakk på Jahn Teigen-festen. Enkelt; jeg trengte ikke navn på vinen, for jeg husket jo maleriet som Eva hadde laget. Blid og fornøyd gikk jeg på polet og sa til Merethe at jeg skal ha en flaske av vinen til Eva Schmutterer.

-Hæ, sa Merethe.

-Jeg skal ha vinen som Idar Magne og Sten Marvin drikker. Den vinen som Eva Schmutterer har utsmykket, sa jeg.

Merethe ser rart på meg, og spør: -Solvik, er du full?

Jeg la meg flat og sa at jeg hadde blitt lurt av såkalte gode venner. Merethe lo godt, og fant frem en flaske med vin av typen som Idar Magne & co ønsket seg. Da flasken ble overlevert Klemo fortalte jeg historien og han lo godt.

-Tenk at du trodde på oss, utbrøt han mens han slo seg selv på magen.

I går kveld ble historien fortalt på en hyggekveld hos Ada, en tilstelning med revyaktører tilstede. Alle lo godt og fikk det jeg betegner som latterkrampe da Idar Magne fortalte historien. Jeg rødmet og la meg skinnflat. Jeg er lurt og gikk rett i fella. Blir denne historien skildret på årets turnrevy, kommer jeg til å krype under bordet på ”Turn” 2. juledag. Jeg tror ikke jeg tåler en kveld til med fleiping med vin, maleri og feller.

Ingen kommentarer: