fredag 19. november 2010

Det er noe herlig sjarmerende med sendingene

Da er det under ett døgn igjen til den første kveldssendingen går på lufta i Radio Nordkapp. Kveldssendingene er en flott tradisjon og en påminnelse om at det var slik Radio Nordkapp startet for over 25 år siden.

Jeg gleder meg masse til den første sendingen; gleder meg fordi underholdningsprogrammene er morsomme. Det er radio på den gode, gamle måten med alle skjønnhetsfeilene. Det er direktesendinger med muligheter for uforglemmelige høydepunkt for innbyggerne i Nordkapp.

Jeg gruer meg fordi jeg aldri får sove etter en kveldssending. Det betyr at jeg går inn i én måned med store søvnproblem. Når julaften kommer, er jeg trøtt som en dupp.

Jeg har flere tiår med ufatterlige mange gode minner fra tiden med Vidar Berg-Hansen, Hilde, Bernt-Aksel og Tor Einar, Stig Hansen, Linda, Lars, Bente, Birgitt, Odd-Erling og mange andre. Jeg har vært heldig som har fått styrt spaker og pratet tull med mange personligheter i Nordkapp. Det har vært artig og jeg tror jeg gleder meg like mye til fredagens sending som jeg gjorde da jeg styrte programmet for godt over 20 år siden. Over 20 år siden? Huff, jeg begynner å bli gammel!

Det er Nordkapp Filmfestival som har den første sendingen. Mange av mine lesere vil sikkert tro at vi krangler under sending, fordi jeg og programlederne er ekstremt uenige om politikk. Jeg kan avsløre en hemmelighet; ingen krangler og ingen diskusjoner! Vi jobber med å markedsføre filmfestivalen samtidig som vi skal lage god underholdning. Hør på Radio Nordkapp fredag klokka 22:00.

Ja, jeg blir lei av å høre Krupa lese gevinstlisten. Men det har sin sjarm det også.

Ingen kommentarer: