søndag 7. november 2010

Leserne mine vil legalisere cannabis

Jeg er imponert over leserne mine for tiden som er enige med meg i sak etter sak. Den siste meningsmålingen viste at 60 prosent vil legalisere cannabis, mens 39 prosent fortsatt vil ha forbud.

Det går mot avkriminalisering og legalisering, men det tar tid. Vi kommer til å ha et forbud i mange år. Men husk; borgerne blir mer og mer liberale i slike spørsmål og det vil få konsekvenser. Tenk tilbake på alkoholpolitikken. For 15 - 20 år siden var den restriktiv, faktisk på grensen til tilfeldig. I dag forsvarer de fleste en liberal alkoholpolitikk.

Det er av ungdomspartiene kun Unge Venstre som vil legalisere cannabis. Ingen av stortingspartiene har foreløpig kommet etter Unge Venstre, men det vil skje i fremtiden.

Jeg har lagt ut et nytt spørsmål, et spørsmål som ikke er like omstridt som narkotikasaken. Skal ditt barn delta på Man U Fotballskole – Nordkapp? Svar ja eller nei.

Les mer om fotballskolen.

Ingen kommentarer: