torsdag 22. januar 2009

Werner Hansen – en gigant i HT & IF

Werner Hansen er den personen i HT & IF jeg har mest kontakt med. Stort sett snakker vi på telefonen, men vi kan også møtes for konjakk og tullprat. Nå er det dessverre klart at sosialdemokratiske Hansen, som også har vært høyresympatisør og medlem av Nordkapp Uavhengige Liste, ikke stiller til gjenvalg som styreleder i HT & IF. Jeg synes det er synd!

Da Hansen ble valgt for to år siden, hadde jeg og han kjempediskusjoner. Jeg har ikke tenkt å komme inn på fighten mellom oss, fordi det skal være en sak mellom Solvik og Hansen. Selv om det var hete diskusjoner, har det ikke vært problematisk mellom oss etter at vi ble enige om at vi var uenige.

Selv om det er enorm forskjell på Solvik og Hansen i politiske spørsmål, er vi helt enige om hvordan HT & IF bør drives. Når jeg føler behov for å snakke med noen om fotballgruppa, ringer jeg gjerne han Werner. Jeg kan ikke huske sist vi var uenige om viktige spørsmål i foreningen. Jeg er kanskje for opptatt av formaliteter, men som medlem av Høyre, et lov og orden parti, er formaliteter gode kjøreregler.

Selv om Hansen går av som leder, håper jeg han fortsetter sin innsats i HT & IF. Det blir ofte sagt at ingen personer er uerstattelige. Jeg tror faktisk det er vanskelig å erstatte Werner Hansen i HT & IF. Han har gjort en fantastisk jobb, både som ansatt og i tillitsmannsapparatet. Han har gjort en formidabel innsats i hele foreningen, fra revy til aktiv idrett. Han har gjort en innsats gjennom mange, mange år.

Werner, tusen takk for et fantastisk bidrag!

Ingen kommentarer: