onsdag 21. januar 2009

Nytt møte om havna!

Jeg er innkalt på medlemsmøte i Nordkapp Høyre i morgen, eller i dag ettersom klokken nærmer seg 01:00. Nok en gang skal lokalforeningen diskutere Nordkapp og Porsanger Havn IKS. Jeg kommer til å gå på møtet, fordi jeg er nysgjerrig på hvorfor partiets vedtak ikke er fulgt opp.

Høyre har, både gjennom styret og medlemsmøtet, bestemt hvem som skal lede det interkommunale selskapet. Høyre skal ha denne posisjonen, i henhold til avtalen som Arbeiderpartiet, Høyre og Fremskrittspartiet gjorde i forbindelse med konstitueringen. Lokalforeningen har for lenge siden bestemt hvem Havnerådet, unnskyld jeg mente supperådet, skal velge som leder. Det skal bli spennende å høre hvorfor supperådet, som ledes av ordfører Kristina Hansen, ikke har valgt personen som Nordkapp Høyre har innstilt til denne posisjonen.

Hvordan skal høyrepolitikere kunne styre en kommune når sentrale personer ikke er dyktige nok til å styre en lokalforening? Jeg undrer og er småirritert.

Ingen kommentarer: