torsdag 29. januar 2009

Kristina fikk bank hos mine lesere

Ordfører i Nordkapp, Kristina Hansen, fikk bank hos leserne på denne bloggen. Jeg synes for så vidt det er ok ettersom Hansen gjorde det hun kunne for at Bjørn Ronald Olsen ikke ble valgt som styreleder i Nordkapp og Porsanger Havn IKS, et klart brudd på avtalen mellom Arbeiderpartiet, Høyre og Fremskrittspartiet.

Spørsmålet var:
Hva skulle Høyre ha gjort, dersom kommunevalget hadde vært 21. januar 2009. Avtale med hvem?
Kristina, aldri! – 35 %
Tore er rød, men han er ærlig – 10 %
Ingen avtale overhode – 2 %
Høyre burde ikke stilt til valg – 10 %
Kun et valgteknisk samarbeid med Ap – 13 %
Kun samarbeid med FrP – 10 %
Aldri mer samarbeid med Ap – 16 %

Hva jeg svarte på spørsmålet? Jo, kun et valgteknisk samarbeid med Ap.

Det er ikke sikkert Kristina er klar over det, men jeg ønsket henne som ordfører i Nordkapp. Basert på styrkeforholdene i kommunestyret. I den hektiske prosessen etter valget, tok jeg kontakt med en gammel arbeiderpartikjempe for å sikre at Høyre og Arbeiderpartiet inngikk et samarbeid. Jeg ønsket riktig nok kun et valgteknisk samarbeid mellom Arbeiderpartiet, Høyre og Fremskrittspartiet. Dessverre ble det også en politisk avtale. Jeg har, til tross for at Kristina Hansen behandler Høyre dårlig, det samme standpunktet i dag.

Ingen kommentarer: