søndag 19. desember 2010

Ulf Syversen, politisk comeback?


Jeg spådde at Ulf Syversen var ferdig med politikk etter den svake listeplasseringen på lista til Finnmark Arbeiderparti. Nå gjør Syversen comeback som lokalpolitiker og det er et viktig comeback fordi han er dyktig. Jada han er altfor sosialdemokratisk og han bruker skattefinansierte penger som en full sjømann, men han liker prinsipielle debatter. Er det noe lokalpolitikken trenger, er det større forskjeller mellom partiene.

Ulf Syversen ledet Oppvekst og kulturstyret i perioden 1999 – 2003, altså før han ble ordfører. Da representerte jeg Høyre i utvalget. Vi var dundrende uenige og jeg fremmet på vegne av Høyre mange forslag. Jeg tror Syversen ser tilbake på den perioden med glede.

Han er spurt av nominasjonskomiteen om han vil stå på listen til Nordkapp Arbeiderparti. Han har svart ja. Jeg håper han får en nøkkelrolle av Nordkapp Arbeiderparti den neste perioden. Dyktige politikere trenger Nordkapp, selv om altfor mange av dem støtter sosialdemokratiet.

Syversen lurte Nordkapp Høyre og Nordkapp FrP etter forrige kommunevalg. Han var drivkraften i den meningsløse politiske avtalen partiene inngikk.

Det er Lars Simonsen som leder nominasjonsarbeidet til Nordkapp Arbeiderparti. Listen blir vedtatt på nominasjonsmøtet etter jul en gang.

Ingen kommentarer: