tirsdag 14. desember 2010

«Kongepudler»-forfatter forblir anonym

Jeg må innrømme at jeg synes det er tøft at det er mulig å bevare hemmeligheter, selv om vi nærmer oss 1984-samfunnet med stormskritt. At kongebarna kan ruse seg uten at det kommer i avisene, er herlig. At Osama bin Laden fortsatt er på frifot, viser at statlige myndigheter ikke har full kontroll. Jeg synes det er søtt, eller ordentlig sjarmerende at «Kongepudler»-forfatteren fortsatt forblir anonym.

I dag skulle forfatterens navn bli avslørt. Det har i lang, lang tid figurert mange forskjellige identiteter på «Kongepudler»-forfatteren. Marie Simonsen slang i går ut Ragnar Kvam, uten at dette skal stemme. Fantastisk! I dag kom John Olav Egeland opp av hatten, men heller ikke han har skrevet romanen. Nydelig! Jeg synes det er fascinerende med hemmeligheter, og mener at alle som vil bevare hemmeligheter skal få lov til det. Gjettekonkurransen om Kongepudler, er søt, kun søt.

Jeg tror «Kongepudler»-forfatteren heter Odd Magnar Brubæk. Det er kun et tips, men historien er som en fotballkamp på Brubæks banehalvdel. Den er humoristisk, det er litt politikk og historien er godt skrevet. Sorry Brubæk hvis du nå ble avslørt, men jeg bare måtte liksom.

Forresten; Brubæk har lurt Norge før og jeg tror han er i stand til å gjøre det igjen.

Ingen kommentarer: